Usein kysyttyjä kysymyksiä

Vastaukset näet klikkaamalla kysymystä.

• Suomenkieli. Finnish.

Erityisesti lasten kanssa toimiessa kielenkäytön selkeydellä ja vivahteilla on suuri merkitys. Tämän takia suosittelen muille kuin suomenkielisille lapsille ensisijaisesti opettajaa, jonka suullinen ilmaisu opetuskielessä on mahdollisimman sujuvaa ja monipuolista.

Ymmärrän toki englantia sujuvasti, joten mikäli oppilas ymmärtää suomenkieltä, mutta haluaa itse puhua englantia, voimme toimia niin, että puhun pääosin suomea, mutta oppilas voi halutessaan puhua myös englantia. Myös aikuisopiskelijoiden kanssa englanninkielen käyttö saattaa tulla kyseeseen, mikäli yhdessä toteamme, että kommunikointi on riittävän selkeää.

• Kokeilutunnilla saat tuntumaa opetustilanteeseen. Selvitämme tavoitteitasi ja kartoitamme sopivaa suuntaa, jos päätät aloittaa opinnot. Kokeilutunti on maksuton.

• Varhaisin suositeltu ikä soitto-opinnoille on 4 vuotta. Yläikärajaa ei ole. Teoria- ja sävellystunnit toimivat parhaiten yleensä, mikäli opiskelijalla on ikää vähintään noin 10 vuotta.

Perheen pienimpien musiikkikoulutusta miettiessä vaihtoehdot ovat joko muskari tai soittotunnit. Nuorimpien lasten keskittymiskyky sekä motorinen valmius voivat asettaa haasteen sille, miten hyvin huomio pysyy opeteltavassa aiheessa.

Siinä missä muskarissa keskiössä ovat musiikkileikit, soittotunneilla huomio on nuottien opettelussa ja sormiharjoitusten tekemisessä.

Stadin Musakoulu ei tarjoa muskaritoimintaa.

• Kaikille jotka haluavat tutkia ja oppia musisointia rennossa ja hyväntuulisessa ilmapiirissä.

• Stadin Musakoulu ei tarjoa opetushallituksen virallisen opetussuunnitelman mukaista tasolta toiselle etenevää ns. taiteen perusopetusta.

Tämän sijaan opetussisältö on joko musisoijalle räätälöityä tai Stadin Musakoulun Taitopyramidimenetelmän mukaan etenevää.

Edellisen takia Stadin Musakoulussa ei ole mahdollista suorittaa opetushallituken määrittämiä musiikkialan tutkintoja tai tasosuoritteita.

Olen kirjoittanut blogissa taiteen perusopetuksen ja yksityisopetuksen ominaisuuksista. Löydät kirjoituksen klikkaamalla tästä.

• Stadin Musakoulu on ammatinharjoittaja Elias Patrikaisen toiminimi. Yrityksen viralliset tiedot löytyvät yritys- ja yhteisötietojärjestelmästä y-tunnuksella 1791108-9. Toiminta on arvonlisäverollista.

• Mahdollisesti jo ensi viikolla! Ota yhteyttä, niin sovitaan aika, jos vain tilaa on!